Články

Vše, co byste měli vědět o snídaních

Snad žádné jídlo nevzbuzuje takové dohady jako právě ony snídaně – máme snídat, nemáme snídat, co je vhodné, co není vhodné, můžeme k snídaním sníst opravdu vše a jsou vůbec vhodné snídaňové cereálie?

Mrkvánky s povidly

Nejlepší záležitost poslední doby - mrkvánky s povidly! Nejsou sice light, zero calorie, low fat a tak podobně, za to jsou bez přidaného cukru! Skvěle se hodí na snídani, svačinu a nebo jen tak k odpolední kávě na chuť. Sice si je můžete koupit ve zdravé výživě, jsou ale horko těžko k sehnání. Domací jsou stejně tak 100x lepší! Recept - na vlastní nebezpečí :)

Goji - superpotravina a elixír mládí

Výživa je prokázaným nástrojem, který nám slouží ke zkvalitnění života. Existuje spoustu tzv. „superpotravin“, které jsou našemu zdraví v různé míře velmi prospěšné a mohou zmírnit a potlačit projevy stárnutí organismu. Jednou takovou superpotravinou je i Kustovnice čínská, známá jako goji [godži].

Nadměrný příjem bílkovin

Touha po vysportovaném a svalnatém těle často vede ženy i muže ke konzumaci bílkovin v podobě doplňků stravy - kokteilů, tabletek, tyčinek apod. Nadměrný příjem bílkovin však může vést k mnohým vedlejším efektům, které nejsou pro naše tělo žádoucí. O bílkovinách a jejich nadbytku a také o tom, že nic se nemá přehánět...v dnešním - pro mě narozeninovém - článku :)

VEJCE - nebojte se jich!

Vejce byla dlouhou dobu považována za potravinu ne úplně vhodnou. Odborníci na výživu a vědci v nás zakořenili pocit, že vejce obsahují spoustu cholesterolu, který přispívá k rozvoji aterosklerózy, a tudíž bychom je měli konzumovat s velkou opatrností. Tyto vypuštěné informace měly za následek pokles spotřeby vajec jako komodity. Aktuálně však vejce zažívají revoluci – názor na ně se velmi zmírnil a my se jim už nemusíme vyhýbat tak, jak nám bylo kázáno dříve.

Volné radikály

V minulém příspěvku jsme zavedli řeč na antioxidanty. Zmínku si zalouží ale i volné radikály, které jsou jakýmsi protipólem antioxidantů a vlastně entitami, proti kterým antioxidanty bojují. Stejně jako antioxidanty nejsou jen `dobré`, tak ani volné radikály nejsou jen ty `zlé`.

Smoothie, šťávy, freshe....aneb na co si dávat pozor u tekuté stravy

K létu patří lehká strava, a proto nejčastěji volíme pokrmy na bázi zeleniny a ovoce, k nimž patří i různé freshe, koktejly a tzv. smoothie. Konzumace „tekuté stravy“ a následné trávení s sebou přináší ale několik věcí, na které je třeba si dávat pozor. Inspirujte se, abyste příště už věděli, jak na to :)

Malé zamyšlení o RAW FOOD

Nový trend (chcete-li výživový směr) RAW FOOD, česky syrová strava, zažívá v poslední době neuvěřitelný boom. Vyznavači syrové stravy jsou ve své podstatě vitariáni, což je podkategorie vegetariánství. Lákavější podobu a „trendovost“ tomu dodala propagace pro oko lákavější pokrmů a určitá exkluzivita (nejedná se o levnou záležitost a příprava je relativně časově náročná). Spousta lidí syrové stravě podlehla - živá strava má nepochybně velký očistný potenciál - avšak každý máme individuální tělesnou konstituci a ne pro každého je tento směr tím ideálním.

FESTIVAL EVOLUTION/ BIOSTYL, ZDRAVÍ...

Jako každý rok jsem nemohla chybět na veletrhu zdravé výživy, přírodní kosmetiky a esoteriky – Festival Evolution - zkráceně BIOSTYLU. Asi nejvíc se vždycky těším na ochutnávky úplně všeho co tam prodávají a nabízejí a samozřejmě na samotné nákupy. Ani letos tomu nebylo jinak, stláskala jsem jako vždy úplně vše dohromady... od různých sušenek, přes slané pečivo až po ořechová máslíčka a oleje. Jednu výhodu to ale mělo – jelikož to byly samé dobré věci, v žaludku jsem měla jak v pokojíčku i po té jídelní smršti ☺. Co se týče nákupů, tak ty byly plodné... reference naleznete na následujících řádcích ☺