Články

RECEPT: Tapiokový pudink s karamelizovanými vlašáky

Tapiokové perly tvoří hlavně škrob (dále vitamíny a minerály), takže přirozeně suplují běžně užívaný škrob kukuřičný, který tvoří základ komerčních pudinků. Zahřátím škrobu v tekutině dochází k vytváření gelovité struktury, čehož často a rádi v kuchyni využíváme :). Již tedy nemusíte kupovat pudinky všech barev, příchutí a aromat. Stačí si chuťově pohrát se perlovým základem a pak jen přidat sirup, oříšky a semínka, ovoce apod. Já je mám nejraději s karamelizovanými ořechy...

RECEPT: Špaldové houstičky

Mnoho lidí se domácího pečiva bojí - skoro nikdy totiž nechutná jako to kupované a rozhodně se nejedná o rychlou záležitost na 20 min. Obojí je pravda. Ale ten pocit, že jíte vlastnoručně upečené, je občas k nezaplacení. Doporučuji si je dopřát k snídani, jen tak s máslem a domácí marmeládou :)

Podstata zdravé výživy je jednoduchost a selský rozum

Za svou praxi, která zahrnuje i sestavování nejrůznějších specifických jídelníčků, jsem relativně rychle poznala, a také si ověřila, že jedním z nejdůležitějších faktorů, který by se měl prolínat všude a vším, je JEDNODUCHOST, protože v jednoduchosti je krása a rovnováha.

Recept: Jablečný koláč

Bezlepkový, bez mléčných výrobků a bez vajec - i tak je dokonalý, slaďoučký a vláčný. Takový, který uspokojí děti i dospělé, zasytí na snídani i svačinu, ale i poskytne kvalitní energii před sportovním výkonem.

ORTHOREXIE - patologická závislost na zdravé stravě

Také vám přijde, že se pomalu a jistě stává ze zdravé výživy něco "nepřirozeného" až občas asketického? Jsem moc ráda, že se v naší malé republice začali lidé o stravu zajímat a že vrchol kulinářského umění už není jen vyladit omáčku k dokonalosti a upéct bábovku. Začínám mít podezření, jestli to všechno nesměřuje zase někam jinam...

Nástrahy letního grilování a 3 recepty k tomu

Grilovování je letní společenskou událostí číslo 1. Nejedná se ale zrovna o nejzdravější způsob tepelné úpravy potravin (možná jste si už všimli, že proti tomu neustále zbrojím...). Čemu se vyvarovat? A čím grilované potraviny nejlépe doplnit?

Viscerální tuk

Na první pohled jeho množství v těle nepoznáte a o to je situace zrádnější. Viscerální tuk, tedy tuk okolo vnitřních orgánů, je tichým zabijákem našeho zdraví.

Půst a jeho vliv na zdraví

Držení půstu, vědomého a dobrovolného vynechání či omezení stravy po různě dlouhou dobu, se stalo v posledních letech velmi moderní záležitostí, ačkoliv se lidé po celém světě postí z mnoha důvodů již přes několik tisíc let. Utváří se postní skupiny, dokonce se vymýšlejí postní programy v nejrůznějších zařízeních a klinikách a pořádají se postní pobyty. Půst se stal tak trochu komerční záležitostí a začal být považován za něco zázračného. Je ale opravdu tak zdravotně prospěšný a vhodný pro každého?

Problematika nedostatku vitamínu B12

Vitamín B12 je jedním z nejvíce rizikových vitamínů ve vztahu k možnému deficitu. Zároveň ale o něm panuje mnoho mýtů. Ráda bych tedy uvedla některé informace na pravou - (bio)chemickou - míru.

Vyšetření potravinové intolerance

Potravinové intolerance jsou relativně novým původcem velmi rozmanitých zdravotních obtíží, které často nemají jasnou a lehce diagnostikovatelnou příčinu. Jelikož je to problematika týkající se výživy a potravin jako takových, přirozeně mě tato řekněme odvrácená až nepříjemná stránka zajímá a snažím se v ní stále více orientovat, nejen pro svou praxi s klienty, ale také pro edukaci mých studentů a posluchačů.